پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:54 - 1397/12/15

لاغری سریع تا عیدنوروز / چی بخورم لاغر میشم؟! / برنامه کامل برای لاغری تا عید

عید نوروز نزدیک است. برای لاغری تا عید نوروز برنامه ای دارید؟ در این مطلب درباره لاغری سریع، لاغری تا عید نوروز و لاغری در ۱۵ روزه بخوانید. کاهش وزن در مدت ۱۵ روز، یک حقیقت که با برنامه غذایی سالم و ورزش منظم محقق می‌شود.
به گزارش کارگرانلاین، آیا می‌خواهید در مدت ۱۵ روز لاغر شوید؟، ولی در مورد اثرگذاری برنامه کاهش وزن‌ تان چیزی نمی‌دانید؟ خوب، دکتر نها سانواکا متخصص تغذیه در این زمینه توضیح می‌دهد. به گفته او، فرد می‌تواند به شیوه سالم و در مدت ۱۵ روز حدودا ۲ تا ۳ لاغر شود. به علاوه، این روش، ورزش شنگین و شدید یا روزه گرفتن را شامل نمی‌شود و در نهایت در پایان روز احساس بی حوصلگی نخواهید کرد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که غذای سالم بخورید و مرتب ورزش کنید تا در زمان مقرر وزن کم کنید. در ادامه یک راهنما در اختیارتان قرار می‌دهیم تا در از بین بردن اضافه وزن‌تان در مدت ۱۵ روز به شما کمک کنند.
 
کاهش وزن در مدت ۱۵ روز چطور ممکن است؟
دکتر نها می‌گوید، "یک رژیم غذایی با پروتئین بالا، کربوهیدرات متوسط و چربی پایین مؤثرترین برنامه غذایی کاهش وزن در مدت ۱۵ روز است. حفظ تعادل بین پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی برای کاهش وزن به صورت سالم بسیار مهم است. اگر یک رژیم غذایی با پروتئین بالا داشته باشید مطمئنا حداکثر کاهش وزن را در دوره کوتاه ۱۵ روز خواهید داشت و استفاده متوسط از کربوهیدرات برای تأمین سوخت مورد نیاز مغز و عضلات ضروری است. رژیم غذایی کم چرب، نیاز‌های بدن در زمینه اسید‌های چرب را برای فرآیند‌های مختلف سوخت و ساز بدن تأمین می‌کند. "
 
چطور با خوردن فست فود هم چاق نشویم
یک برنامه غذایی متشکر از یک روز سم زدایی بدن به همراه رژیم غذایی با پروتئین بالا مؤثرترین برنامه غذایی کاهش وزن در مدت ۱۵ روز است. در اینجا یک نمونه برنامه غذایی را در اختیارتان قرار می‌دهیم که می‌توانید به مدت ۱۵ روز از آن پیروی کنید. با این حال، این چرخه غذایی را به مدت ۱۵ روز تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب‌تان برسید.
روز ۱: روز سم زدایی از بدن
صبح: اولین چیزی که پس از بیدار شدن میل می‌کنید یک لیوان آب سبزیجات است تا سموم مختلف را از بدن‌تان خارج کند. می‌توانید درباره رژیم غذایی سم زدایی آیورودیک و راهنمای گام به گام پاکسازی بدن مطالعه کنید.
 
صبحانه: بهتر است صبحانه‌تان از میوه (ترجیحا هندوانه) یا هر میوه فصلی دیگر به همراه ۳ تا ۴ عدد بادام خیس خورده تشکیل شده باشد. این خوراکی‌ها کربوهیدرات‌ها و پروتئین لازم برای شروع روز را و همچنین پر کردن معده تان تا بعداز ظهر فراهم می‌کنند.
 
میان وعده صبحگاهی: نوشیدن یک لیوان آب نارگیل در این زمان، یک راه خوب برای افزایش سوخت و ساز بدن و جلوگیری از افت قند خون است.
 
ناهار: یک کاسه سالاد با یک کاسه سوپ سبزیجات (بدون خامه) می‌تواند یک وعده غذایی سالم را برای کاهش وزن در مدت ۱۵ روز تشکیل دهد.
 
میان وعده عصر: اگر احساس گرسنگی داشتید یک عدد پاپایا مصرف کنید. این کار نه تنها معده‌تان را پر می‌کند بلکه مقدار کربوهیدرات مورد نیاز بدن‌تان را برای کمک به کاهش وزن در اختیارتان قرار می‌دهد.
 
غروب: برای رفع میل‌تان به مصرف خوراکی، به جای چای یا قهوه، یک لیوان آب نارگیل مصف کنید. جدا از سالم بودن این نوشیدنی، آب نارگیل می‌تواند گرسنگی‌تان را برطرف کند و به حفظ برنامه کاهش وزن‌تان کمک می‌کند.
شام: این وعده غذایی مانند ناهار است؛ بهتر است یک کاسه سالاد و یک کاسه سوپ سبزیجات مصرف کنید.
 
روز ۲: رژیم غذایی پروتئین بالا
صبح/ صبحانه: برای شروع روزتان یک لیوان شیر بنوشید. برای صبحانه یک کاسه جوانه حبوبات مصرف کنید که سرشار از پروتئین است. با این حال، اگر گیاهخوار نیستید و دوست دارید تخم مرغ بخورید، یک عدد سفیده تخم مرغ را نیمرو کنید و مصرف کنید.
میان وعده صبحگاهی: برای میان وعده صبحگاهی‌تان، یک عدد میوه زر – نارنجی رنگ مصرف کنید (ترجیحا میوه‌های فصلی) تا کربوهیدرات ساده بدن‌تان تأمین شود.
 
ناهار: یک کاسه سالاد با ۲ عدد نان چپاتی (برای دیدن طرز تهیه نان چپاتی روی لینک کلیک کنید)، یک کاسه خورشت مرغ کاری و یک کاسه سبزیجات کاری می‌تواند یک ناهار خوشمزه و مغذی باشد که شما را برای ادامه دادن رژیم غذایی‌تان همراهی می‌کند.
 
میان وعده عصرگاهی: یک کاسه شیر لخته یا یک لیوان آب دوغ را بین ساعت ۳ تا ۴ عصر میل کنید تا حس گرسنگی‌تان را برطرف کند و معده‌تان پر شود.
 
غروب: به عنوان بخشی از میان وعده‌تان، یک کاسه سوپ مرغ یا تخم مرغ (یا اگر گیاهخوار هستید یک کاسه سوپ جوانه) و یک عدد میوه اندازه متوسط مصرف کنید تا سر حال بمانید و حس گرسنگی‌تان برطرف شود.
شام: توصیه می‌شود یک بشقاب مرغ کبابی یا ماهی گریل شده مصرف کنید. با این حال، برای گیاهخوارها، بهتر است از پنیر کبابی یا جوانه‌ها استفاده شود.
 
با هوس خوراکی‌ها در هنگام شب چه باید کرد؟
دکتر نها اینگونه توضیح می‌دهد "معمولا افراد شب‌ها هوس شیرینی، خوراکی‌های نشاسته دار و خوراکی‌های شور می‌کنند. در چنین مواردی، یک کاسه میوه تازه یا یک مشت میوه خشک گزینه‌های خوبی برای دستیابی به هدف کاهش وزن هستند. با این حال، هرگز در شب به سراغ بستنی یا چیپس نروید که ممکن است تمام برنامه رژیم غذایی‌تان را از بین ببرد. "
 
یکی دیگر از راه‌های مقابله با هوس خوراکی در شب این است که حواس‌تان را از خوراکی‌ها پرت کنید. به عنوان مثال می‌توانید به مطالعه کتاب بپردازید و به برنامه غذایی‌تان و کاهش وزن در مدت ۱۵ روز پایبند بمانید.
منبع: فردانیوز 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین